Masterclasses & Training

Kennis up to date houden

Verdieping vinden op diverse onderwerpen

Praktisch toepassen van nieuwe methodieken en ideeën

Les krijgen van ervaringsdeskundige

Diepgang in onderwerp krijgen door interactieve bijeenkomst

Ervaringen delen uit de eigen praktijk!

Masterclasses & Training


Iedere professional / hulpverlener wil zo onderbouwt als mogelijk voor de dag komen bij de hulpvrager waardoor de beste aansluiting ontstaat. Vaak is er behoefte aan situatie specifieke informatie. Dit, zodat je de hulpvrager nog beter kan begrijpen en vanuit daar dus de hulpvrager nog beter kan helpen. Regelmatig verzorgen de coaches van Ego Centralis trainingen op een breed scala aan onderwerpen.

Onze trainingen zijn gebaseerd op ervaringsdeskundigheid waardoor wij jou precies kunnen laten zien wat er gebeurt, wat er anders kan en welke handvatten er zijn. Omdat wij ervaringsdeskundige coaches hebben die ervaring hebben in een grote diversiteit aan problemen, vraagstukken en situaties zijn onze trainingen erg divers en to the point. Onderaan de pagina is een overzicht van de door ons aangeboden trainingen.

Wil je meer leren en dieper op materie ingaan, met de bedoeling jouw hulpverlening te verbeteren, dan kan dat natuurlijk ook!

 

Het is voor de professional / hulpverlener noodzakelijk om helemaal up to date te zijn qua kennis. Er zijn vaak nieuwe inzichten, methodieken en handelwijzen die jij toe wil voegen aan het portfolio van jouw kennis en kunde!

De coaches van Ego Centralis delen graag hun kennis met u. Hiervoor verzorgen wij de zogenaamde masterclasses. De Masterclasses van Ego Centralis zijn bedoeld om meer diepgang in een onderwerp te geven door middel van interactieve bijeenkomsten.

Onze specialisten op dat vakgebied geven de masterclasses waardoor je zeker weet de juiste kennis te ontvangen. Na een korte introductie van de theorie, nodigen wij u uit om aan de hand van voorbeelden mee te denken over de materie. Tijdens oefeningen ervaart u en leert u hoe u de theorie naar de praktijk gaat vertalen. Wij nodigen u uit om ervaringen uit bijvoorbeeld uw eigen praktijk te delen, te toetsen en vooral kritisch mee te denken.

De masterclasses gaan dieper in op de materie dan de trainingen. Wij geven de masterclasses voornamelijk aan professionals in de zorg.

Onderstaand tref je de datums van de masterclasses en een overzicht van welke inhoud de masterclasses hebben.

U betaalt de factuur zelf.

Zintuigelijke waarneming

Ieder mens neemt anders waar en dat beïnvloedt ons gedrag. Door deze checklist krijg je inzicht hoe de zintuigen zich verhouden en leer je te onderzoeken wat de gevolgen voor het gedrag zijn. Dit draagt bij aan meer wederzijds begrip en een betere begeleidingswijze.

Ik de hulpverlener!

hulpverlener

Als hulpverlener zijn wij vaak goed opgeleid en zijn wij op de hoogte van (veel) methodes en technieken. In het werkveld is alles anders, de werkdruk is enorm en je gaat mee in de flow van de dag. Maar waar blijf jij? Hoe kun jij jezelf ontwikkelen tot een betere begeleider. 

Agressie en de-escalatie

Agressie; Vraag aan tien hulpverleners wat voor hun agressief gedrag is en je krijgt tien verschillende definities. Agressie komt vaker voor dan wij denken, wat voor de een als lastig of vervelend wordt ervaren is voor de ander wellicht een agressieve aanval.

In een multiculturele samenleving

Nederland wordt steeds meer divers. Steeds meer inwoners hebben een andere culturele achtergrond dan waar jij in bent opgegroeid. Ook tijdens het verlenen van begeleiding of hulp worden wij hiermee geconfronteerd. Hoe gaan we hier goed mee om!?

Uw bedrijf/werkgever/iemand anders betaald de factuur!

LET OP: Indien iemand anders de factuur voor u betaald dan moet u als betaal methode voor handmatige bank overschrijving kiezen. U krijgt dan een factuur in uw mailbox. Deze kunt u dan indienen bij uw bedrijf / werkgever of andere persoon die de factuur betaald. Of, u verzoekt degene die betaald om zelf hier een boeking te doen.

Zintuigelijke waarneming

Ieder mens neemt anders waar en dat beïnvloedt ons gedrag. Door deze checklist krijg je inzicht hoe de zintuigen zich verhouden en leer je te onderzoeken wat de gevolgen voor het gedrag zijn. Dit draagt bij aan meer wederzijds begrip en een betere begeleidingswijze.

Ik de hulpverlener!

hulpverlener

Als hulpverlener zijn wij vaak goed opgeleid en zijn wij op de hoogte van (veel) methodes en technieken. In het werkveld is alles anders, de werkdruk is enorm en je gaat mee in de flow van de dag. Maar waar blijf jij? Hoe kun jij jezelf ontwikkelen tot een betere begeleider. 

Agressie en de-escalatie

Agressie; Vraag aan tien hulpverleners wat voor hun agressief gedrag is en je krijgt tien verschillende definities. Agressie komt vaker voor dan wij denken, wat voor de een als lastig of vervelend wordt ervaren is voor de ander wellicht een agressieve aanval.

In een multiculturele samenleving

Nederland wordt steeds meer divers. Steeds meer inwoners hebben een andere culturele achtergrond dan waar jij in bent opgegroeid. Ook tijdens het verlenen van begeleiding of hulp worden wij hiermee geconfronteerd. Hoe gaan we hier goed mee om!?

Lid worden / Registreren op Ego Centralis

Veel van onze content zoals de forums, persoonlijke profielen en spreekkamers worden zichtbaar wanneer u lid wordt.
Er zijn lidmaatschappen voor hulpvragers/betrokkenen en voor hulpverleners/Professionals.

Alles begint bij een gratis lidmaatschap en dit kan naargelang uw wensen uitgebreid worden.

Wil je contact opnemen met Ego Centralis?

Vraag stellen / Opmerking plaatsen

Uiteraard doen wij onze best om binnen 24 uur te reageren.

Wij kunnen ook gebeld worden, Tel: 0302682726

Contactpersoon:


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email